Elazığ’da arıcılığın geliştirilmesi amacıyla düzenlenen sahadaki uygulamalı eğitimlerde, üreticilere ilkbahar dönemi koloni bakımı, besleme yöntemleri ve hastalıklarla mücadele konularında bilgilendirme yapıldı

Elazığ’da arıcılık faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında bahar dönemi hazırlıkları sahada uygulamalı olarak ele alındı.

İl Tarım ve Orman Müdürü Saadettin Taşkesen, Elazığ Arı Yetiştiricileri Birliği Başkanı Fırat Canbay, teknik personel ve arı yetiştiricilerinin katılımıyla merkeze bağlı Obuz köyünde bir işletmede yürütülen ilkbahar bakım çalışmaları yerinde incelendi. Gerçekleştirilen incelemelerde, kolonilerde bahar döneminde yapılması gereken bakım işlemleri uygulamalı olarak anlatıldı. Kovanlarda yapılan kontrollerde ana arının varlığı, yaşı ve yumurtlama düzeni değerlendirilerek koloni performansı gözlemlendi.

 

 

Yetkililer tarafından yapılan değerlendirmelerde, düzenli gelişim göstermeyen kolonilerde ana arı yenilemenin önemi vurgulandı. Ayrıca zayıf kolonilerin birleştirilmesine yönelik yöntemler üreticilere aktarıldı. Kolonilerin bahar gelişimini desteklemek amacıyla 1/1 oranında şeker şurubu ile besleme yapılmasının gerekliliği ifade edilirken, beslemenin koloni ihtiyacına göre kontrollü şekilde sürdürülmesi gerektiği belirtildi.